Blog over het onderwijs in Nederland en Canada

Monday, December 6, 2010

Hoe krijgen we betere docenten?

Deze maand las ik een artikel in de Huffing ton post.  In dit artikel werd de vraag gesteld ' Hoe krijgen we betere docenten? Het antwoord was: 'Laat ze bloggen'. Bloggen is een dagelijkse/wekelijkse reflectie op wat jij geleerd hebt.  Docenten die zelf blijven leren, worden betere docenten. Hoe zorg je ervoor dat je blijft leren? Een manier is door te gaan bloggen.  Om zelf te onderzoeken of bloggen my helpt in mijn leerproces heb ik besloten om te gaan bloggen. Eerste probleem waar ik tegenaan liep is, in welke taal? Zomer 2010 ben ik verhuisd naar Vancouver, Canada. Engels, zou je zeggen, logisch toch? Nee voor mij niet. Ik wil de verbinding met het onderwijs in Nederland houden. Nederlands, logisch toch? Nee, want ik ben gericht op verbinden. Voor nu heb ik besloten om zowel een Blog in het Nederlandste schrijven en een blog in het Engels. ECDutchC wordt mijn Nederlands Blog, ECanadaDC wordt mijn Canadese blog.



 

No comments: